torsdag 3 november 2011

Nu november, snart december

Nu känns det som att tiden springer fram. Vi har precis klivit in i november men jag känner nu att julen är alldeles strax här. Jag har börjat planera för vad jag ska baka, ifall jag ska ta mig för att göra ett pepparkakshus. Detta kommer bara att hända om jag får tid till det. jag har tyvärr inte fått mitt nya schema än så jag vet inte riktigt hur jag jobbar. Det är lite frustrerande men de är bara att bita ihop och jag vet att schemat kommer vara klart till på tisdag när jag jobbar nästa gång. Jag är nämligen långledig nu i en hel vecka! Det känns riktigt skönt att få vila upp sig lite :)

Om ni minns tidigare att jag frågade efter recept på saffransskorpor, så fick jag err av min syster. Det blev riktigt goda skorpor men tyvärr tyckte jag att det var lite jobbigt att skära upp dom efter att man gräddat dom. Dom ville nämligen falla isär så jag blev inte riktigt nöjd.

Igår vann jag en aktion på tradera. Jag försöker få ett halvt dussin av några tallrikar som H har ärvt. Det är som roligt att ha det komplett. jag tycker inte om när det är ojämna antal.

Nu åter till mina serier som jag har roat mig med idag (förutom att städa) medans H har pluggat.

1 kommentar:

  1. Ja visst går tiden fort ^.^
    Själv har jag redan börjat införskaffa några julklappar, så jag är iaf ute i god tid =P
    Kram på er

    SvaraRadera