fredag 30 november 2012

Från och med...

...imorgon är det december månad. Jag kan inte fatta det än. Hösten har passerat alldeles för fort och det har inte varit något speciellt vinterväder förrän den här veckan. Nu har minusgraderan kommit, lite snö har lagt sig på marken och gjort att det har blivit lite ljusare ute fast vi har ca 21 dagar kvar innan vinter solståndet är och vi sen går mot ljusare tider igen.
I helgen är jag helt ledig från jobbet och det känns fantastiskt skönt. Dom två senaste veckorna har varit tunga då min kropp börjar klaga på att det är mörkt hela tiden. Jag kan då verkligen säga att jag längtar till sommaren igen då det är ljust härligt och inte det här tunga mörkret.
Mitt knä har nu fått en liten svart nyans men snart så har blåmärket läkt så man ser normal ut :)

I skrivande stund sitter jag och inväntar H som ska komma från skolan så vi kan fara på gymmet innan vi ska ut och äta. Jag ska äntligen få min julklapp från förra året. Tur att man har lärt sig vara tålmodig med han och hans förvirrade tillstånd. Men med små påminnelser och påstötningar brukar han tillslut komma till skott :)

Ha en underbar helg, det ska då jag ha! Missa inte heller julkalendern som börjar imorgon, 08.45 på ettan. Det är ju mysteriet av greveholm 2 i år

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar