söndag 16 september 2012

I målartagen...

...var jag får någon kväll sen när jag var själv medans H var borta. Jag behövde nämligen en pall för att ha i hallen när man ska ta på sig skorna och så. Jag ville inte betala så mycket för den eftersom att den ska ju bara finnas så när jag hittade två pallar för 15kr/st på en loppis så var jag ju bra tvungen att slå till. Dock var dom inte så snygga till att börja med då sitsen var sliten och var mörkbruna i färgen. Jag vill nämligen ha ljusa färger i hallen då den är ganska stor och tyvärr mörk då det inte är så mycket ljus som kommer in där. Men då slog ju tanken mig att det blev ju kvar vit färg från när jag målade skostället för ett tag sedan så jag tog mig i kragen och började måla. Jag måste erkänna att jag fuskade genom att bara slipa sitsen och tvättade bara av benen med rödsprit. Det var pappa som tipsade (och skickade med mig lite rödsprit hem) för han visste att det skulle bli jobbigt att slipa benen och få det snyggt samtidigt. Jag är grymt glad för att han sa det annars är jag rädd att jag skulle ha blivit för arg och less på det att jag hade eldat upp pallen och använt den andra ful och brun som den var.
Så här blev det i alla fall och jag är nöjd med den :)


Ful och brun


Efter första varvet på benen

Första varvet


Färdiga resultatet

Den passar riktigt bra i sitt hörn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar