söndag 16 september 2012

Förberedelse är...

...faktiskt bra grejer. Idag så har jag och H traskat ut i skogen med en bunke i famnen och plockat blåbär. Jag ska nämligen ha blåbären till att baka med. Jag hade nämligen tänkt att baka blåbärs cupcakes till min pappas födelsedag. Han fyller nämligen 60 i år så då kommer jag och storasyster att hjälpa till att baka fika till det, så ena saken blir då cupcakes. Jag tror jag kommer göra lite småkakor också men inte så jättestora saker då det blir besvärligt att frakta det upp till Piteå när han fyller. Men det visar sig senare vad det blir.
Dock måste jag säga att vi fick lite konkurrens bland blåbären när båda hundarna kom på att det var ätbara saker som vi plockade och att dom var goda. Så vi och hundarna är riktigt nöjda nu när vi kommit in. Eller jag vet inte om Zelma är supernöjd då hon kom på att hon skulle rulla sig i något äckligt så det blev duschen direkt vi kom hem. Man kan väl se de positivt med de för jag har tänkt att jag skulle bada henne innan vintern men har inte kommit mig för men nu blev jag ju tvungen så då fick jag ju de gjort i alla fall. Ikväll blir det bara att ladda inför jobbveckan och ta det lugnt.
Ha det gött!!

Lite skamsen är man för man vet vad som kommer att hända

Ca 1,5kg blev det

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag vet inte än. En sort med choklad iallafall men jag ska gräva ner mig i mina recept när jag är ledig på fredag och se

      Radera