torsdag 18 augusti 2011

Nu jäklar!

Nu ska jag verkligen komma igång med träningen. Jag har nu klarat av att följa med H i två veckor nu och idag så gick det så bra att jag känner att jag klarar vad som helst nu :) Men jag tror att det kommer hinna svänga mer än en gång för mig (det är väldigt typiskt för mig när det gäller träning, eller allt egentligen)

Jag har idag fått starka funderingar på att skaffa munkorg på Zelma när jag är ute och går med dom för att slippa att hon äter allt. Hon hittade nämligen en mumsig diarréhög idag som hon var snabb att börja mumsa på innan jag har reagera på vad det var. Problemet med om jag skulle börja ha munkorg på henne så skulle väl fördomarna för rottweilers bli ännu starkare för dom som bor i huset och däromkring vi går på promenaderna. Hon är ju snäll med alla och bryr sig inte om man möter någon medans man går med henne lös. Jag vill ju bara slippa att jag måste gå på helspänn hela tiden för man vet inte om hon kommer äta nå som hon kommer att bli dålig i magen av.

Nu är det bara fyra dagar kvar innan jag och H ska ner till hans bröder i Gävle. Kommer bli så skönt att få en liten minisemester. Jag har nämligen jobbat hela sommaren alltså så är det nu ett år utan semester så det kommer att bli bra med lite avslappning i trevligt sällskap :)

Up, up and away!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar