torsdag 19 januari 2012

Tiden bara springer iväg...

Oj vad tiden bara springer iväg. Nu har jag landat helt efter julen. Jag har som känt mig så trött i kroppen den senaste tiden. Jag tror det är för att kroppen har velat "repa sig" efter allt jobbande under december månad.
Nu händer det faktiskt grejer hos mig. Jag har bestämt mig för att komma i form till min älskade systers bröllop så nu äter jag bara godis och glass en dag i veckan, vilket är jättesvårt eftersom att när jag jobbar så är jag runt en massa gott godis hela dagarna. Sen har jag börjat med att hålla bättre koll på träningen. Jag klistrar nämligen ett klistermärke i kalendern för att kunna hålla motivationen uppe för att inte blir för bekväm och strunta i att fara och träna. Det syns direkt om man slarvat eftersom att då uteblir klistermärket för den dagen och jag vill inte att ha mindre märken än veckan innan. Så nu är det full fart som gäller.

Förra vecka provade jag att baka mammas jättegoda vetekakor och luckades nästan, dom blev inte riktigt som hennes men nu vet jag vad jag gjorde för att inte så dom lika söta. Mamma har nämligen lite mer socker än vad jag använde. Så nu ska vi bara äta upp dom så ska jag baka mer och dom kommer bara bli godare nästa gång :)

Imorgon är det fredag och då hoppas jag att min beställning på mina framkallningar kommer men då måste jag ha väldig tur men man vet ju aldrig. Jag håller då tummarna för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar