måndag 2 juli 2012

Jag hoppas...

...att jag har fått lite av mammas gröna fingrar. Jag fick nämligen för mig idag att plantera om blommorna här hemma. Men jag vet inte hur många utav dom som kommer överleva. Jag var ganska hårdhänt med dom plus att dom säkert får en chock nu med fräsch jord med näring i. Jag kommer nämligen inte ihåg när dom planterades om sist. Tror att det var min mamma som gjorde de för att hon tyckte synd om dom. Men nu när det är gjort kommer det säkert gå ca 2år (eller mer) tills nästa gång. Det är ju inte ett så roligt jobb att göra men ändå ett måste ibland.

Ikväll blir en ensammen kväll då H jobbar till två inatt, men det är sånt som händer. Jag kanske hittar någon film eller serie att fördriva tiden med och så har jag ju hårbollarna förstås. Jag hade tänkte att sitta på balkongen och läsa men bara därför ska det börja blåsa lite extra så att dumma moln kommer och skymmer solen, men vi håller tummarna att det blir soligt imorgon då istället när jag inte har något inplanerat utan är "helt ledig" hela dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar