tisdag 24 juli 2012

Ungefär ett halvår...

...har nu gått sedan jag kom igång på allvar med min träning. Med detta menar jag med att hålla kosten någorlunda nyttig inte äta godis mer än en dag i veckan och att träna kontinuerligt. I början gick allting fort att göra framsteg på och jag blev väldigt peppad av detta. Dock har jag nu kommit till en rejäl platå där jag tycker att jag står helt still. Jag kände mig väldigt omotiverad för ca två veckor sedan att ens ta mig iväg till gymmet. Jag tyckte allt var tungt och så jobbade jag och H om varandra lite så jag var för det mesta själv iväg och då blir det betydligt svårare för mig att känna mig peppad för att ta mig iväg.
Men idag så har jag kommit ett ministeg i rätt riktning igen. Jag tog chansen nu när H hade tillfälle att följa med mig att prova våga höja i bänken och det gick förvånansvärt lätt. Jag trodde jag skulle orka max 3 reps men orkade det dubbla i 3 set. Inte illa tycker jag då inte hade haft höga förväntningar då allt känts så jobbigt. Nu kanske jag är på väg ut ur min svacka så nu gäller det verkligen att gneta vidare fast det känns mer lockande att sitta i soffan och titta på någon serie eller bara läsa en bok. Men man får ju inga framsteg på det sättet, så nu kör vi. Målet nu som jag har är att jag ska ha snyggare (fast det har jag redan) och bättre armar än H så jag ska se till att inte peppa han så mycket när vi är och tränar så jag har en chans ;-)

Nu ska jag ta mig ut i det fina vädret innan dom där regnmolnen som jag ser i horisonten kommer och gör det till ännu en dag med regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar