torsdag 11 april 2013

Då hoppas vi att det hjälper :)

Var hos tandläkaren idag. Fjärde gången på en månad och jag som hatar att vara där.
För er som inte vet så ska jag berätta varför jag har varit där så ofta, det är varken lagning eller rotfyllning (tack och lov!). Jag har nämligen anmält mig att delta i en studie om man har besvär med käken. Ända sen jag var liten så har jag haft knäppningar och ibland låsningar om jag gäspat för stort osv. Men nu det senaste halvåret så har det varit en konstant smärta. Det har gjort ont att äta, tugga ens gapa har varit en stor ansträngning för mig. Men då hade jag turen på min sida att jag hittade en annons i tidningen att dom letade efter personer med detta för att ingå i en studie för hur man ska kunna hjälpa att motverka eller lindra. Jag blev hur lycklig som helst och har nu varit på undersökningar där dom klämt och känt på käken och testat bitförmåga osv. Jag var passande för studien. Sen lottades jag in i en grupp (fanns tre olika) och hamnade i den där personerna fick en bettskena. Lagom roligt tänkte jag, men som tur är det bara på natten jag ska ha den. Så nu idag har jag fått den. Jag tillbringade en och en halv timma för att dom skulle slipa in den. Snacka om att jag blev lite rastlös där ett tag. Tur att jag hade hunnit vara och träna innan så jag gjort av med lite energi.
Så nu ska jag ha skenan och jag håller tummarna att det hjälper för jag är måttligt less på att ha ont nu, man tappar matlusten ganska fort och man blir ju less på att äta gröt hela tiden då de är gröt och puréer som gör minst ont att äta.
Efter tandläkaren gick jag förbi affären för att köpa lite tulpaner för att göra lite vår fint i köket men inte en enda tulpan hade dom, bara några fula halvruttna rosor så det var bara att gå hem tomhänt. Men det var en härlig promenad i alla fall solen skiner och det droppar från taken så det är hopp om liv och jag längtar till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar