måndag 15 april 2013

När man får dåligt väder...

...när man planerat att vara ute hela dagen så blir det fort att omplanera. Morgonen spenderades på Nailzone för att fixa naglarna. Valde idag en enkel fransk manikyr då jag har haft lite olika lacker dom senaste gångerna så det kändes som att jag ville lite "back to basic" och bara ha det enkla.
Efteråt så gick jag förbi tygaffären och köpte ett enkelt svart tyg för att laga hundarnas bädd då dom bäddat sönder tycket som ska hålla dynan kvar i bädden. Jag började med att jag skulle sy fast det för hand men när jag kände att det kommer ta alldeles för lång tid så valde jag att ta fram symaskinen och böka med den. Böka blev det, och tålamodet fick jobba men när det väl började flyta så gick det ganska bra i alla fall. Lite förvånande faktiskt. Så allt som allt satt jag med det i under en timma vilket gjorde mig himla nöjd. Okej jag ska vara ärlig och säga att det blev inte så himla slätt och fint men det är ju bara en hundbädd och det ska inte synas heller så jag orkade inte engagera mig alldeles för mycket med det.
Nu blir det att bara ta det lugnt resten av dagen och ladda inför jobbdag imorgon.


Zelmas protest är att ligga på dynan när jag tar av henne bädden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar