måndag 4 juni 2012

Jag måste vara...

...mest nervös av mig och H nu när han har gått iväg för att skriva sin sista tenta för terminen. Jag blir som en hönsmamma som måste säga till han att han ska läsa frågorna nog, inte stressa och att när han är osäker så ska han gå på magkänsla eftersom att det brukar oftast vara bäst så. Han brukar nämligen missa ibland när han har varit osäker gjort efter magkänslan men sen ändrat sig bara för att han varit osäker och sen har det visat sig att han hade rätt om han hade gjort på första sättet (alltså gått på magkänslan).
Jag tror jag också blir mest nervös av oss två eftersom att jag inte förstår ett skit av det dom gör. Dom säger att det är matematik men jag tror att det egentligen är grekiska dom gör. Den uppfattningen har jag fått när jag har kollat i H´s bok. Finns knappt någon siffra så det kan ju inte vara matte då ;)
Idag är det jobb för mig så jag kommer inte få veta förrän jag kommer hem hur det ens gick för han, om jag inte blir för nyfiken och ringer han när jag har rast. Jag är ganska säker att jag kommer göra det för att slippa vänta. Tålamod är inte min starkaste gren.
Nu håller vi tummar och tår för att tentan ska gå bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar