torsdag 3 maj 2012

Den är (nästan) färdig!

Nu jäklar så har det hänt lite med cykeln. Den är nästan färdig, ska bara skaffa en cykelkrog till den som jag har kollat ut. Det gick ganska fort ändå när jag väl börjat måla för jag behövde bara måla två varv för det täckte himla bra den där färgen. Jag är riktigt nöjd med resultatet och nu hittar H igen sin cykel bland alla dom andra.
Jag tog nämligen och blandade den gröna och vita färgen för att få en ljusgrön färg. Sen använde jag silvergrå hammarlack på kedjeskyddet, ringklockan och packethållaren.
Jag vet att det är en massa färg på däcken men det är inte så lätt att måla så det inte kommer färg där utan att plocka isär hela cykeln vilket jag inte kände för att göra. Det är ju bara H som ska ha den ;)
Vad tycker ni då??


Monstret innan

Grundningen var med den vita färgen


Grönfärgen är på!

(Nästan det) Färdiga resultatet!


1 kommentar:

  1. Tjusigt! Den ser väldigt fräsch ut, och vad roligt med en färg som sticker ut litegrann =)

    SvaraRadera