fredag 25 maj 2012

Vad gör man inte...

...för att hinna njuta av solen och de underbara vädret men ändå hinna med att träna och känna sig duktig.
Jag och H bestämde oss för att ta en vråltidig (för oss) morgonträning. Så vi pallrade oss upp vid tjugo i sex i morse och traskade mot gymmet ganska precis vid sextiden för att hinna med ett benpass för denna vecka. Vi har nämligen lovat att hjälpa en kompis flytta någon gång efter lunch och före det så har H skola och det är brännbollsyran nu i helgen och hans klass ville att H skulle komma förbi för att kolla när dom spelar och det tror jag skulle vara vid halv fem. Men jag är inte bitter för att behöva gå upp tidigt. Mest glad då jag hunnit gå en två timmars promenad med hundarna och ska nu sätta i mig lite mat för att sedan parkera mig på balkongen med min bok för att bo där tills man ska agera flytthjälp.
Livet känns ändå härligt fast att mitt benpass bara kändes som skit och jag hade inte så mycket power och träningsvärk i övriga kroppen så jag kände mig grymt duktig att bara vara på gymmet.
Det positiva är att jag jobbar hela helgen så då tar jag vila från träningen så kanske det går bättre nästa vecka
Njut nu av sommarvärmen! Det ska då jag göra!!

(Och ja mamma mina solexem är tillbaka men jag har svårt att ringa vårdcentralen för nått som jag ändå vet kommer försvinna på några soldagar. Jag biter ihop och tejpar på mig vinterhandskarna om jag så måste)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar