lördag 8 oktober 2011

Arbetsläger...eller heter det lördag??

Suck...sitter hemma alldeles själv. H tyckte att det var en bra idé att åka ner till hans kompis i Uppsala. Så man blev själv en hel helg, vissa kanske tycker att det kan vara skönt att få lite egen tid men det tycker inte jag. Är jag alldeles själv så skapar jag mina egna "arbetsläger". Som idag började dagen med att gå upp sju för att hinna ge hundarna en ordentlig promenad innan jag skulle iväg till jobbet. På jobbet märks det tydligt att hösten är här och att vintern är på intågande med stormsteg, det är nämligen fullt upp. Sen väl hemma så satte jag igång att städa hela lägenheten. Jag hade närmligen H´s underbara barndomskompis som kom förbi medans jag var på jobbet och tog hundarna på en liten skogspormenad vilket hjälpte mig en hel del :)
När lägeheten väl var klar så blev det hundarnas tur för en cykletur. När vi tre kommit in igen och fått i oss lite mat så fortsatte jag. Jag tog och skruvade isär och "städade undan" utemöblerna från balkongen. Nu är jag klar med detta så nu ska jag försöka ta de lugnt och kanske se någon film och ladda för en nu dag på hönan och här hemma.

1 kommentar:

  1. Hoppas filmen blev av så du fick vila. Annars sätter du väl igång att putsa matsilvret.. ;-)

    SvaraRadera