tisdag 18 oktober 2011

I`m singing in the rain...

Usch vad frusen jag är nu. Regnet öste ner när jag skulle hem idag och eftersom att det inte regnade när jag fort till jobbet så hade jag inga regnkläder med mig så när jag klev in genom dörren droppade vattnet från mig. Ibland blir jag lite less på hösten med det väldiga omväxlande vädret. Kan det inte bara soligt och fint hela tiden?
På förmiddagen idag fick jag en liten chock. Telefonen ringde och när jag svarade så var det min pappa som ringde. Många tycker säkert nu att det är väl inge ovanligt att ens pappa ringer men för mig är det ovanligt. Min pappa ringer nämligen väääääldigt sällan. Han ringer bara när han har något ärende med en. Samma som denna gång med. Men på något sätt blir jag alltid glatt överaskad när det är han som är i telefonen. Jag har aldrig hört att min pappa har ringt någon bara för att prata, det är som inte hans grej.
Snart så börjar min födelsedag närma sig och planer för detta måste snart fixas eftersom att jag och H har våra föräldrar i en annan stad. Detta leder till att man måste planera mer och säga till och "boka in" när man ska ha fika och dyl.
Nu tror jag att jag antingen ska krypa in under filten i soffan eller om jag kanske ska ta ett varmt bad.

                       Man behöver ju en bädd som rymmer dom båda två

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar