fredag 14 oktober 2011

Laddar inför helgen

Idag har jag varit med min mamma :) Hon är nämligen här i Umeå till imorgon med sitt jobb så jag cyklade ner på stan och gick på stan med henne. Jag fick en jättefin klänning av henne som jag länge har tittat på och nu fanns den på rean och hör och häpna, min storlek fanns kvar!! Gissa om jag blev glad!
Innan mamma och hennes arbetskamrater kom så tog jag mig gen ordentlig promenad med hundarna. Solen lyste med klarblå himmel. Det var inte mer än bara någon plusgrad men ändå när jag var vi umeälven och hade släppt dom lösa tog det inte länge innan Keyla den lilla uttern var i vattnet. Eftersom att Zelma var lite dampig idag så hoppade hon också efter men stannade när vattet nuddade magen och hon märkte att det inte var så varmt. Zelma är en riktigt badkruka för er som inte vet det. Hon hoppar över vattenpölar fast det är +25 grader ute. Så jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag belv vittne till detta. Det som även var bra att hon stod stilla så pass att jag han skynda  mig upp med telefonen och ta ett kort på detta så jag fick det även på bild som gjorde min dag ännu bättre.
Nu ikväll blir det bara att ladda upp för jag jobbar nämligen hela helgen. Det blev så när en behövde vara ledig på söndag så då hoppade jag in, jag hade ju inge bättre för mig, H ska plugga så han kommer inte vara så social mer än på kvällarna.
Nu blir det Futurama! (vi ska se igenom alla avsnitt och är nu på mitten av säsong två, det är så himla kul serie)

Keyla springer omkring med Zelma är inte så lätt att locka med i det här läget ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar