torsdag 15 september 2011

En regnfri dag!

Idag när jag vaknade mådde jag sådär. Jag har nämligen drömt en massa mardrömmar inatt så de har varit en jobbig natt. Men H var så gullig när han var påväg till skolan att de hjälpte en massa, han kom bara spontant och stoppade om mig så jag skulle ha det mysigt fast jag blev själv kvar i sängen.
När jag väl hade tagit mig upp och precis kommit ut med hundarna så får jag ett sms av finaste Johanna och meddelar tiden som vi ska träffas för att gå på sopplunch ihop. Det är nämligen världens mysigaste café, Café Pilgatan. Om ni som bor i Umeå och inte har varit dit så är det ett måste! Man får nämligen äta hur mycket man vilkl av soppan och så har dom hembakat bröd till. Det jag även älskar med dom är att hur trevliga som helt och har en massa Fairtradevaror. Sånt gillar jag!
Jag har även kommit fram till vad H ska få i födelsedagspresent fast det är två månader kvar men är lite tveksam till julklappen än men de kommer också snart bara jag börjar kolla runt. Varför jag funderar redan på julklappar och sådana saker är för att när väl det börjar närma sig jul så kommer jag ha fullt upp på jobbet. Det är nämligen kaotiskt mycket under december månad, det börjar nästan redan under november. Så det är nämligen ´väldigt skönt att vara klar med allt sånt medans resten av umestad stressar runt i butikerna och tyvärr blir det många som blir otrevliga under denna stress.
Jag ska försöka ta allt som det kommer och göra det i god tid. Sånt är så himla härligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar