tisdag 20 september 2011

Strumplisa

Just nu så är Keyla halt på höger framtass. Hon har på något sätt lyckats skära bort yttersta lagret på trampdynan på tassen. Jag tror de kan vara när dom har lekt i gräset eller nå och så har de legat krossat glas just där dom varit. Tyvärr så finns alldeles för mycket glaskross i den här staden. Jag har inte förstått innebörden med att krossa glasflaskorna som man slänger ifrån sig. Det är ju så onödigt.
Jag håller tummarna att det läker fort för att de är lite besvärligt att gå två omgångar med hundarna och Keyla är inte heller så förtjust i att jag tvättar såret, hon hatar när man ska hålla på med hennes tassar (typ kloklippning osv).
Morgonen började med lite träning medans H var hos frisören. Det känns riktigt bra att jag gjorde bort träningen innan jobbet än att jag skulle ha kvar det tills jag kom hem. Det var tungt men jag gjorde mitt bästa och de är ju de som räknas. :)

1 kommentar:

  1. Huvva vad tråkigt med Keylas tass =( Du får pussa på henne från oss. Förstår inte heller vitsen med att krossa glas, har dock haft turen att inte råka ut för skador pga det. Änså länge så är det bara dom där plåt-skräp-resterna som Akilles skar sig på som varit problem när det kommit till skärsår. Men någon gång är ju alltid den första, så man får passa sig iaf. Lycka till med läkandet, även om det inte är roligt att tvätta rent =) Kram!

    SvaraRadera