lördag 3 september 2011

Nollor...är det så viktigt?

Nu är det alldeles strax tillbaka i vanlig rutin för mig och H när han börjar om skolan. Det kommer att kännas skönt med att veta att allt kommer falla i samma lunk som för några månader sen. Men dock en sak tycker jag är väldigt störande just nu är ju alla nollor och deras uppgifter. Först och främst så är dom ivägen när man är påväg till jobbet och har svårt för att flytta sig när dom tar upp hela cykelvägen och dom ser en komma på långt håll. En till sak som jag inte har förstått är dessa overall-klädslar. Jag tycker att dom är först och främst fula sen kan jag inte fatta att man vill gå klädd i något som man knappast hinner tvätta på länge som man garanterat spiller på osv eftersom att dom som har denna klädsel verkar leva i dom och det bästa av allt är att dom tror att dom är hur coola som helst.
Det jag inte heller accepterar är att dessa nollor har sina "uppdrag" att utföra men om man säger nej till detta så blir dom irriterade på en. Det är inte okej, jag ställer upp om jag vill och om dom är trevliga så kan jag anstränga mig mer. Till anledningen till varför jag känner mig less på nollorna är för att dom har nått uppdrag att bli fotade tillsammans med ett butiksbiträde på butiken jag jobbar. Inte okej tycker jag om dom ska bli otrevliga nnär man inte tycker man har tid eller vill.

Nu är det nog med gnällande och nu ska jag slappna av ikväll med trevligt sällskap. H har besök av lite kompisar så dom ska dricka lite öl. Nu ska jag hjälpa till att hacka grönsaker till tacosen (mums!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar