söndag 11 september 2011

Mysdag

Idag så har jag och H bara haft en lugn dag med massa mys.
Dagen började med att H fick gå upp och tvätta (han hade nämligen glömt tvättiden igår under dagen så han fick en idag Tidigt på morgonen. Efter det tog vi oss iväg på IKSU för att spela badminton. Det ver riktigt roligt idag för jag var inte lika dålig som förra gången :P
När vi hade duschat så hade hundarna fått ett dampanfall så vi bestämde oss för att fara förbi hundcaféet Skallet som ligger på Haga. Ett riktigt mysigt café med god mat (provade deras focaccia) och gott fika med. Dom har även en liten hundmeny och den här månaden hade dom en "drive" med att om hunden kunde visa att den kunde rulla runt så skulle den få en gratis "hundburgare" vilket jag tyckte var roligt. Dock kan inte mina trögisar till hundar de, dom kommer till att ligga på sidan men dom fattar inte att man ska rulla runt.
Efter vi kom hem från caféet så tog vi en PN ett tag och blev väckta av H´s telefon då de var hans pappa som frågade om de gick bra att komma förbi (han var nämligen här i Umeå under dagen) så vi bjöd han på middag (och riktigt gott blev de också). Jag provade nämligen laga lite my mat idag. Jag hade hittat en basilika och vitlöksost på en matmarknad som dom har haft inne på torget i centrum. Hur goda ostar som helst hade dom. Så jag tog "pestoosten" (som jag kallar den) kokade pasta blandade i tornfisk och körsbärstomater  och strödde över osten på detta. Hur gott kan de bli av något så enkelt?? Tydligen supergott!! Nu är jag så mätt att jag tror inte jag kommer behöva nå godis ikväll när vi ska på bio och se Jägarna 2. Jag har bara hört gott om den filmen så jag hoppas att den lever upp till förhoppningarna.
                                                 "Pestoosten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar