onsdag 7 september 2011

Min önskelista för födelsedag och julafton

Idag började som en bra ledig dag tills jag kom ut från badrummet och såg att det hade börjat regna. Det första jag tänkte var Skit men de var inte så mycket att göra åt saken utan bara mata mig och hundarna innan vi begav oss ut på en långpromenad. Dock blev jag väldigt glad när jag kom på att jag hade varit duktig att tagit fram regnkläderna från förrådet. Påklädd med regnkläder och utrustad med tennisboll till hundarna beger jag mig ut på promenaden som varar i ca 1,5 timma. Dock försvann min lycka när jag efter ungefär halva promenaden märker jag att regnkläderna läcker in. Jag tror att dom kanske börjar bli lite för gamla nu för det verkar som att det skyddande lagret har börjat försvinna ganska mycket nu.

Så nu tycker jag att det inte är förtidigt med en övskelista för både min födelsedag och jul (för det som jag inte för i present vill jag gärna ha så kanske i julklapp då)

Min önskelista ser ut såhär i dagens läge:

*Verktygslåda (Så jag kan ha alla verktyg samlade så jag slipper leta dom när dom väl behövs)
*Symaskin (Så jag slipper sy förhand eller vänta tills jag tar mig till Piteå för att låna mammas)
*Regnkläder (Gärna några som håller lääänge)
*Sen skulle det inte vara helt fel med lite sponsring till ett nytt objektiv eller kamernahus :)

Ikväll är man gräsänka när H tyckte att han kunde gå på sittning när han är ledig imorgon. Jag hade hoppast att få gå på hundkafét men jag får väl hoppas att det kanske blir av på söndag. j-ag är lite sugen på att se hur det ser ut och vad dom har för fika, dom har ju även en liten hundmeny så dom ska också få smaka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar