söndag 18 mars 2012

First time ever!!

Gud så duktig jag är! För första gången i mitt liv så har jag gjort potatisgratäng till middag. Nu kanske de är några av er som undrar varför de är så "stort". Det är nämligen så att mina mamma gör en riktigt kick ass gratäng och jag vet att jag inte alls kan ligga i samma liga som henne så jag har aldrig vågat mig på för jag har alltid velat ha hennes goda gratäng. Men som sagt idag så provade jag. Vi hade nämligen hittat fläskfilé på affären till ett bra pris och jag planerade då att göra den med en gorgonzolasås och vad ska man ha till de då? Inget annat än gratäng duger för mig när det kommer till kritan. Så jag kavlade upp ärmarna och satte igång. Resultatet blev jag väldigt nöjd med, inte lika krämig som mammas men god. Hade kunnat använda mer vitlök i den också (vitlök är ju så gott), men det får jag göra nästa gång.

Ikväll håller jag på att förvandla vårat badrum till ett badhus (till lukten menar jag då). Jag bråkar nämligen med lite lakan och handdukar som inte vill bli ordentligt rena efter att jag har tvättat dom så nu ska dom ligga i klorin under natten så ska vi göra ett till försök med tvättmaskinen. Nu håller jag tummarna, jag är nämligen så less på att jag tvättar och tvättar men det ser inte rent ut när det kommer ur maskinen.

Nu har jag två donnor här som buffar på mig och vill att jag och H ska ta en sväng med dom.
Hoppas att helgen varit till belåtenhet och nu laddar vi för veckan som kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar