onsdag 21 mars 2012

Lill-lördag

Idag är det onsdag aka lill-lördag. Detta måste man "fira" ibland. Eller rättare sagt så kände jag mig lat när det kom till middagen så jag gjorde palt idag. Då menar jag inte att jag gjorde dom från grunden utan jag plockade fram en förpackning med piteortens pitepalt. Jag tycker att dom har den bästa köpespalten. Nu ska jag gå och dö ett tag i soffan innan det är dags för sängen. Imorgon är de dags för träning med Johanna och sen blir det sandsanering av lägenheten. Jag avskyr hösten och våren när det är blött, slaskigt och sandigt. Sånna årstider ska man inte ha hund om man vill ha sandfria golv. Det hinner inte gå en dag utan att man trampar på nån sten eller i en liten sandhög där en av hårbollarna har legat. Men men det är sånt man få ta om man vill ha två mysiga ulltottar när man vill ha sällskap när man är ledig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar