fredag 6 april 2012

Äntligen...

...har jag landat hemma hos föräldrarna. Resan gick bra och tack vare att dom hade satt in en "expressbuss" som bara gick till skellefteå och piteå så gick resan snabbare vilket gjode mig på väldigt gott humör. Jag behövde inte heller sitta berdvid någon heller då det inte var så mycket folk på bussen (många hade nog rest tidigare under dagen) så man fick bra med plats.
Väl på stationen blev jag hämtad av Systeryster för att hon, hennes karl och lillfis var också hemma i helgen. Eller dom åker hem idag efter mammas påskbord som vi ska trycka i oss på några timmar. Det är något som jag längtar till varje år. Påsk- och julbordet. Det är bra grejer :)

Dagen började med att jag vaknade först av alla men det tog inte allt för länge innan lillfisen vaknade och syster och hon kom upp och gjorde mig sällskap. En sak som var väldigt konstigt idag var att pappa (som alltid är upp först) var den som kom upp sist. Det är typ aldrig detta händer så man blev jätteförvånad idag på morgonen.
Nu har jag bakat lite efterrättsmuffins. Jag gjorde en banankakasmet och gjorde muffins av dom och jag och mamma funderar på om vi kanske ska sätta lite frosting på dom så ska vi äta dom ikväll. Men jag tjuvade mig en innan för att se om dom var goda, vilket dom var.

Nu ska jag bara njuta resten av påskhelgen.
Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar