torsdag 19 april 2012

Irriterad

Usch vad jag kan bli irriterad på folk som inte lyssnar på en.
När jag gå en riktigt långrunda med hundarna så går jag utefter strandpromenaden och om man går där mellan 9-10 kommer man mest troligast att träffa på en man och en kvinna med ca 5 småhundar bla. tax, papillon och nån mer. Dessa två speciellt honom gör mig så grymt irriterad då dom har alla hundarna lösa. Det är inte det att dom är lösa som gör mig arg utan att en utav dom Alltid! ska komma fram springandes och skällande till mina hundar vilket jag inte accepterar! Jag har sagt till dom att kan dom inte hålla koll på hundarna ska dom inte vara lösa (eftersom att "bråkstaken" drar med sig minst en hund till) Igår så var det samma sak men jag var inte nog pigg att än en gång säga till dom. Idag samma visa, men då fick jag nog! Sa att jag var j*t less på att det är samma visa hela tiden och att jag är less på att säga till dom om att ha dom kopplade vid hundmöten. Jag vill inte att deras j*a små dammråttor till hundar ska komma med nån sjukdom till mina bara för att dom inte kan ha kontroll.
Om det hade varit så med mina som är "kamphundar" i mångas ögon så skulle det ha varit världens ståhej av det. Jag får nog mycket skit för dom om jag har dom lösa i fotgående men jag har också fått kommentarer när jag haft dom kopplade och det är inte ok tycker jag. Jag kopplar dom nästan alltid när jag möter någon när jag är ute och går. Men jag skiter fullkomligt om man är hundrädd. Learn to live with it! tycker jag. Det går att träna bort fobier, det gäller bara att man engagerar sig lite! Jag har mina fobier men jag accepterar dom största delen av tiden. Jag tycker det är så himla töntigt att man inte kan passera en människa med kopplade hundar. Att man antingen måste stanna och vänta tills jag svängt av på min promenad eller så vänder man helt resolut och går en annan väg. Hundarna reagerar ju mer vid sådana beteenden än om man bara skulle gå förbi normalt. I alla fall mina gör det.
Så nu har jag fått vara en lite bitterfitta och avreagerat mig.

1 kommentar:

  1. Vet precis hur det känns, så om det är någon tröst ska du veta att du är inte ensam :)
    Kram på er

    SvaraRadera