söndag 8 april 2012

Bortskämda jag

Usch vad jag kände mig bortskämd när jag och H var och tränade igår på Step in här i Piteå.
Jag är så van vid IKSU som är ett betydligt större gym och som har många grejer av det nyaste. Jag gillade inte riktigt att vikterna till skivstången inte var i gummi utan metall ända ut. Detta är för att när jag gör marklyft är jag så "feg" när jag har reppat klart att jag bara vill släppa rakt ner istället för att vara tvungen att lägga ner den förstiktigt. Jag gör detta för att det är lätt att skada ryggen då när man är trött så på Isku kan jag göra detta men ville inte göra det på Step in då det skulle låta så massor att man skulle väl fått en hörselskada om man hade provat.
Men nu säger jag inte att allt på Step in är "ruckligt och gammalt" utan det var mest bara bland dom fria vikterna jag tyckte det. Däremot älskade jag deras benpress! Den hade nämligen ett härligt stöd för ländryggen som IKSU inte har. Jag älskade den riktigt mycket och kände att jag inte behövde oroa mig ett dugg för ryggen när jag körde den. Annars är jag lätt lite mesig när det kommer till mig och min rygg eftersom att min mamma har opererat sig för diskbråck, H skadade sig ganska rejält i ryggen för nått år sedan och förra året fick en vän till oss diskbråck. Detta får mig att "fega" och ta det jäkligt piano med ryggen bara för att slippa få problem för vad jag har märkt och hört är det inte roligt och tar lång tid att bli bra från det. En annan sak som jag också gillade med benpressen var att den hade en kant upptill så att den gjorde så att skorna inte ghled upp från plattan. Detta har jag lite problem med på dom andra benpressarna jag har använt då mina skor inte är dom bästa i fäste under sulan (om man nu kan säga så, men ni förstår säkert)

Idag så har vi tagit en lugn dag hemma i Öjebyn. Vi har tvättat bilen och städat den invändigt. Detta kan jag berätta för er att det behövdes verkligen! vädret var inte det optimala då det inte var alldeles för många plusgrader men det gick. Vi gjorde bara en snabbtvätt idag för att när det har blivit lite varmare så ska vi ta och avfetta den rejält tvätta om den och vaxa den så den är fin i sommar.
Nu blir det lite slöa i soffan och kanske om man hjälper mamma med maten då H´s föräldrar också kommer hit och äret ikväll. Det kommer att bli riktigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar