onsdag 18 april 2012

Jaha..

...då var det vinter igen här i Umeå. Det kände nämligen för att snöa igår så nu fick man det helt vitt på marken igen. Jag ska sluta låta tanken "nu håller det på att torka upp på vägarna, skönt så blir det mindre sand inne" komma för då antingen samma dag eller dagen efter kommer det snö fallandes från himlen. Det får mig inte på så bra humör kan jag berätta. Speciellt om jag måste cykla i bajsvädret som jag var tvungen igår. Nu tycker att att vi går in i en gemensam bön för att be moder natur att låta oss få vår och sommar.
Idag kommer min dag vara en tråkig en. lite städ och fix här hemma inget mer. Vet inte ens om jag kommer träna nå mer i veckan då jag känner mig lite småförkyld så jag vill inte utmana ödet och bli liggandes. Jag blir så ynklig när jag väl blir sjuk så jag försöker undvika det hela.
Förresten så berättade jag ju att jag hade hittat porslin för att göra min servis komplett. Måste bara säga att det blev en tuff budgivning på tradera när jag inte var den enda som ville ha dom men jag kan ju ändå, tack vare min envishet, stoltsera med att jag gick vinnande ur striden. Det blev dyrare än vad jag hade tänkt mig men nu har jag allt för tillfället, funderar på kaffekopparna också men det får bli ett senare projekt.

Nu ut i snön för en långprommis med doggsons sen blir det de tråkiga med städningen. Det är bara att bita ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar